04:35

biraz dertleşsek olur mu çok doluyum hem de çok :'(

       üniversiteyi kazanmak için çok emek harcadım 2 kez ölümden döndüm yaşıtlarım ev okul dershane  üçlüsünü kaldıramazken ben  birde buna hastaneyi ekledim .Neredeyse hastaneye gitmediğim bir gün olmuyordu.Kollarım serum yemekten kan vermekten mosmor olmuştu ellerimin üstü de daha 18 yaşına basmamıştım bile utanıyordum kollarımdan hergün hastaneye gitmekten.....doktor strese girmesin artım bırakın dedi aileme ben ısrar ettim iyide puan aldım ama gitmedim daha iyisini yapabilirim diye...ertesi sene yine aynı şeyleri yaşadım artık hastane tabelası bile bende miğde bulantısına sebep oluyordu...sınava girdim çıktım tercihler yapıldı ve gitme zamanı gelmişti...ve yine hastalık başroller de yok strese gelmiyor sakin olcakmışımm nasıl olayım ki hayatımı belirleyecek üniversiteye babam gitmemi istemiyor haklıydı da aslında babam bırakın benim evden uzakta okuma fikrini kabullenemez iken ben ülke dışına çıkıyordım karşı çıktı olmaz dedi yollamam ben kızımı yanımdayken böyleyse uzaktayken bir şey olursa dedi  vee yine bendeniz strese girdim çok ağladım hem dee çok 1haftada 45den 37 kiloya düştümm tabii tekrardan hastaneye taşındık..sonuçta babam ikna oldu çünkü bir kez daha bu  sınav stresi denilen şeyi yaşamaya gücüm yoktu

      üniversiteye girdim istediğim bölüme mi tabii ki hayır..kendime yeni bir hayat çizdim sürünene kadar doktora gitmeme kararı aldım aldığım ilaçların etkisi üzerinden kaç yıl geçmesine rağmen hala var yada bana öyle geliyor.O kadar güzeldi ki hayatım Ankara'dan uzak tek özlemim ailem ve dostlarımdı...5senelik ünv. 4sene de bitirdim dönmeyecektim Ankara'ya inanın nefret ediyorum bu şehirden bana hastalıkları kötü şeyleri hatırlatıyor.Okul bittikten sonra 1yıla yakın zaman orda çalıştım hem sevgilimi de mezun etmiş oldum :) Önce ben döndüm bu gri şehire uçakta hiç susmadan ağladım biliyordum bu şehir beni yine üzecekti...yaptı da KPSS diye birşey varmış devlet memuru oluyormuşsun tamam dedim gireyim son çalıştığım yerde sırf Türküm diye 1 aylık paramı alamadım lanet olsun dedim devlet memuru olurum aile düzenim olur ahh nerden birlirdim kendimi  çıkmaz sokaklara sokacağım hemde lambasının bile olmadığı...
           dershaneye yazılmak gerekirdi bilgilerimin üzerinden kaç yıl geçmişti ne de olsa unutulmuştu tabii dersane bulamadık herkes ama herkes gencinden hamilesine ikiz annesine herkes dersaneye yazılmıştı  benim dershanemin de son kaydı benim  şubattan temmuzun sonuna kadar çalışamadım bir tane bile test çözemedim ama mutlaka her derse girdim uyusamda derste dinledim :) son 1 hafta kapandım odama çıkmadım çalıştım sistemli (ne kadar olursa gerçektende tam bir TÜRKÜM)  sınavdan çıktık dediler iptal olacak kopyaydı  derken bizim sınav iptal olmadı ki olması gerekti bence! neyse alanımda Türkiye ikincisi oldum anladım ki sakın olunca oluyormuş birde şu gerçek var bizim bölümdekiler pek iyi alamamışlar ..
           tam 289 günden beri atama bekliyorum kadro açmıyorlar önce kasım dediler ertelediler trt sınavını hiç saymıyorum malum şeyhülisami bilmediğimden doğru yanıtı olmayan matematik sorusunu bilemediğimden! olmadı itiraz ettim aldığım cevap zaten süperdi onu hiç katmıyorum bile! ocak geldi kadro açmadılar  yani bilgisayar müh. sadece 1 tane alındı düşünün artık tamam dedik mayıs olsun ohh tercihlerimizi yaparız tatile çıkıp temmuzda  başlarız diye hayaller kurulurken  bir erteleme kararı ne zamana SEÇİMDEN SONRAya neden mi? inanın kimse bilmiyor 
           peki ben ne yaptım bu sürede birkaç sertifika aldım başkada bir şey yapmadım zaten şuanda mesleğimden nefret ediyorum iğreniyorum elime mouse alıpta tasarım yapmak istemiyorum.Özelde iş var yok mu 800tl verip sabah 8 akşam 18.00diyorlar ama inanın yalan hangi grafiker bu saatte ofisten çıkabilir en erken saat 20.30  ve çalışabilceğim yerler evimden 2 vasıta uzaklığında  en iyi ihtimal 1,3 saat sürüyor hatta bazı yerler bu parayı verip üstüne ofisin işlerini de istiyorlar.....
        Az paraya çok iş istiyorlar sigortasız çünkü herkes işsiz...hadi diyelim biz ergeniz 18i geçtik ya daha küçücük YGS ye girenlerden ne istediniz onların hayalleriyle oynadız şifrelediniz sonra bulun dediniz de birkaçı! dışında hepsi doğru yanıtı bulmak için saatlerce ter döktüler ......şimdi dirom ki keşkee üniversite okumasaydım  bu kadar sürünmezdim 
           Deniz Kuvvetleri alım yaptı bu ay içerisinde başvuru için  evrak yollamam gerekiyordu İstanbul'a bir dükkana girdim ayakkabı alayım dedim :) alışverişe vurdum kendimi görevli  arkadaşla sohbet ettik dedi ki bana "ben her yerde çalışırım sokaktan kağıt bile toplarım ama sen yapamazsın sen okulun tozunu yuttun bak elindeki kağıtlara olmaz bekleyeceksin....." çokta doğru söyledi....Deniz Kuvvetlerine  giremedim çünkü askeriye ön lisans mezunları  ile lisans mezunlarını bir tuttuğundan  sıralamada yer alamadım:( olsun napalım bekleyeceğiz...yeni kararlar aldım yarından itibaren hergün 2saat mesleğime zaman ayıracağım daha az televizyon izleyeceğim ve haftada 3gün gittiğim spora 5 gün gideceğim:)
           son olarak bu ülkenin çiftçiye,terziye,hemşireye ,doktora ihtiyaca olduğu kadar grafik tasarımcıya da ihtiyacı var umarım 20 haziran da kadro açılırdı bende atanırım yoksa gerçekten de bakırköye gitmeme çok az kaldı

         


You Might Also Like

8 yorum

  1. canım sabırlı ol. emeklerinin karşılığını elbette alırsın. şanssızlıklar yaşamışsın ama bunlar sakın seni yıldırmasın daha güçlü ol. iyiki de üniversite okudun okumayıp o günleri yaşamadığını düşün. ama umutlarını kpss'ye bağlama. bir yandan kendini geliştirmeye ve araştırmaya devam et. eminim gönlündeki olacaktır. kendini üzme herşeyden önce sağlık gelir. sağlığın olmadıktan sonra en güzel kadroları alsan ne olur. başarıların emeklerin karşılıksız kalmaz emin ol..

    YanıtlaSil
  2. ufff ne uzun yazmışım gece gece, hepsini okuduğun için teşekkür ederim :) sabırlı olmayı öğrendim ama işte bazen patlıyorum daha önce çok ciddi paralar kazanıyordum şimdi aileden almak birde aranan bir grafikerken meslekten soğumak ve komik rakamlarla işe çağrılmak insanın tuhafına gidiyor bugün tekrardan başlıcam kendim için mesleğim için çaba göstermeye hepimiz için herşey çok güzel olsun

    YanıtlaSil
  3. Canım yaa nasıl etkileyici yazmışsın,aslında hepimizin geçtiği yollar bunlar tabi sen bir de hastalıklarla uğraşmışsın.Malesef bu ülkede üniversite mezunu olarak iyi bi iş sahibi olmak için yıllarını ders çalışarak geçirmen artı hükümetten çok iyi tanıdıkların olması gerekiyor.İnşallah Allah yardımcın olur ve en kısa zamanda çok çok iyi bir işin olur.Öyle anlar geliyor ki insan ben ne için okudum ne için yıllarımı heba ettim diyor bende sorguluyorum.En önemli şey severek yapabileceğin bir işinin olması ama sanırım çok az kişi buna sahip.Umarım herşey güzel olur senin için..

    YanıtlaSil
  4. İş arama dönemlerini, o kıvranmaları çok iyi biliyorum. Üstelik benim iş arama dönemlerin ülkenin 2 büyük krizine denk geldi. Ama ben şunu öğrendim: iş bulamayınca umutsuzluğa düşüyor aya insan, sonra da kısır döngüye giriyor. Umutsuz bir adaya kimse prim vermiyor. Ve sınavlar vs dahil ters gidiyor işler..

    Tam aksine ümidi korumak ve inanmak lazım o dönemde.. yılmayın n'olur.. bir yerde sizi bekleyen iyi bir fırsat var ve o çember kırılacak, açılacak önünze kendiliğinden bu fırsat yeter ki inanın.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. s♥a haklısın hatırı sayılır yerlerden tanıdığın yok ise emek vererek iyi bir yere gelemiyorsun haftanın birgünü esiyor böyle yaşadıklarım yoğun olmaya çalışıyorum evde kalıp bir şeylerle uğraşmayınca sarıyor insan :)

    YanıtlaSil
  6. deli anne neler öğrendik dimi önce hava ne kadar güzel olursa olsun ders çalışmayı yaşıtlarımız gezip tozarken 2 tane fazla net için pencereden dışarıya bakıp iç geçirmeyi sonra bunun sonucunda da kocaman işsizlik pastasında kendimize düşen dilimi almayı..inanıyorum bir gün benim de bir işim olucak hatta sizlere offff çok yoruluyoruum çokk ne yapsam ki diye dert yanacağım:)

    YanıtlaSil
  7. ah bu ilk iş bulma stresi, cok zordu gercekten birkere heryerde en az 2 yıl tecrube derler kimse almazsa nasıl olcaksak tecrubeli,
    ama endişelenme herkes bir çaresini buluyor , bir kapı mutlaka acılıyor, sen de bulacaksın, inşallah gönlündeki gibi olur...

    YanıtlaSil
  8. evtttt en az 2 yıl tecrübe sen almazsan o almazsa biz nasıl tecrübe yapıcaz zor cidden...gönlümden devlet geçiyor ama atamalar ertelendi bende özele başvurdum salı günü başlıcam hayırlısı ile kadrolar belli olana kdar en azından unuttuğum mesleğimi hatırlarım :)

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images